پیام تسلیت اسماعیل هنیه در پی درگذشت مادر سید حسن نصرالله بایدن: حمله عظیم پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل ویرانگر بود صهیونیست‌ها نتانیاهو را قاتل خواندند / درگیری پلیس با تظاهرات کنندگان در تل‌آویو + فیلم وزرای دفاع آمریکا و چین دیدار می‌کنند حماس: خروج اشغالگران از غزه و توقف جنگ اولویت اصلی است هزاران نفر در فلسطین اشغالی علیه نتانیاهو تظاهرات کردند + فیلم (۵ خرداد ۱۴۰۳) پیام آیت‌الله میرباقری دربارۀ حضور در انتخابات بورل خطاب به اسرائیل: دستورات دیوان بین‌المللی کیفری الزام‌آور است تاکید سران قوا بر ایجاد فضای‌ انتخاباتی |نحوه ثبت‌نام اعلام شد گفت‌وگوی «لاوروف» با سرپرست وزارت امور خارجه مرگ خلبان نیروی هوایی انگلیس در پی سانحه هوایی نایب رئیس پارلمان بحرین: به زودی روابط خود را با ایران از سر می‌گیریم ابراز همدردی ۱۱۵ نفر از سران کشورها، سازمان‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی با ملت ایران هزاران شهرک‌نشین صهیونیست به خیابان‌ها ریختند چهار کشتی آمریکایی در سواحل فلسطین به گل نشستند تداوم حملات حزب‌الله به مواضع و تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی حمله سنگین حزب الله به المطله | برق قطع شد (۵ خرداد ۱۴۰۳) خانواده اسرای صهیونیست: بدون توقف جنگ، توافق مبادله اسرا امضا نخواهد شد مقام صهیونیست: توقف جنگ علیه غزه به معنی شکست اسرائیل است مخبر در دیدار با رئیس جمهور عراق: راهبرد ما ادامه خواهد یافت
سرخط خبرها

تاکید شمخانی و صالح بر لزوم همکاری ایران و عراق علیه تروریسم

  • کد خبر: ۲۰۲۶۲
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸
تاکید شمخانی و صالح بر لزوم همکاری ایران و عراق علیه تروریسم
 دریابان «علی شمخانی» دبیرشورای عالی امنیت جمهوری اسلامی ایران در دیدار یکشنبه شب خود با «برهم صالح» رئیس‌جمهوری عراق بر لزوم همکاری، هماهنگی و اقدام مشترک دو کشور علیه تروریسم تاکید کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، در این دیدار دو طرف درباره اهمیت تقویت روابط دو جانبه و توسعه راه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف برای خدمت به منافع دو ملت دوست و همسایه گفتگو کردند.

دفتر رسانه‌ای رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای در این باره نوشت که در این دیدار بر لزوم هماهنگی و اقدام مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و حمایت از تلاش‌های عراق برای حفظ حاکمیت و امنیت این کشور تاکید شد.

در ادامه دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهوری عراق در زمینه روابط تاریخی و پیوند‌های مشترک بین ایران و عراق در حوزه‌های مختلف بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار رئیس جمهوری عراق تأکید کرد که باید تلاش‌ها و همکاری‌های دو کشور برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا به منظور حفظ سلامت و ایمنی شهروندان دنبال شود.

دریابان شمخانی نیز بر مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق و تمایل به تقویت روابط و همکاری‌های دو کشور در تمام زمینه‌ها تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه در این نشست، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث قرار گرفت و لزوم اتخاذ گفت و گوی سازنده برای پایان دادن به بحران‌ها با هدف کاهش تنش و استقرار و برقراری امنیت و صلح در منطقه و جهان مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

شایان ذکر است که دریابان شمخانی شنبه شب برای دیدار و گفتگو با مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی عراق وارد بغداد شد.

وی در مدت حضور دو روزه در پایتخت عراق با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس مجلس، مشاور امنیت ملی، شخصیت‌های حزبی، وزیر بهداشت و محیط زیست و رئیس سازمان اطلاعات این کشور دیدار و گفتگو کرد.

منبع: ایرنا

 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->